schaafsel

rarara:



Schaafsel, zo ver waren we al.
Maar schaafsel van????

































 Zeep!!
Van het vet van de varkens, àlles is immers bon chez le cochon.
Wj smelten de "saindoux" en brengen ze naar Daniel Wagner (het heeft 3 weken en evenveel markten geduurd voor ik door had dat mijn buurman-marktkramer niet Wagner heette met zijn voornaam... En ik maar elke keer "koffietjen Wagner?" vragen....)

Maar Daniel Wagner dus, "maître savonnier", die keigoeie zeep maakt. Van ezellinnen of geitenmelk, met tal van natuurlijke geurtjes en kleurtjes. En sinds kort ook van ons vet. Maar dus, wij brengen het naar daar, en 2 maand later komen er dan enkele staven zeep terug.
En tis nog goeie ook! johei!!



vakkundig en handmatig in zijn uiteindelijke vorm geschaafd. 

2 opmerkingen:

maai by naait zei

Wel ik heb er mij net mee gewassen met jullie zeep :) mmmm! Ideaal na wat lopen in het park

liesbeth zei

Het is idd goeie zeep en hij gaat lang mee!